3 sie 2015

Jak zrobić bransoletkę z napisem lub rysunkiem krok po kroku.

Szukając schematów bransoletek można się natknąć na obrazki składające się z samych kwadracików, bez zaznaczonych supełków. Jest to drugi "styl" robienia bransoletek. Może to być imię, logo ulubionego zespołu, cytat z piosenki lub jakiś rysunek. Można zrobić zwykłą dwukolorową bransoletkę z napisem, opis tego sposobu - http://dasia.pl/napisy.html.

Na samym początku korzystałam z tej metody. Potem odkryłam dla siebie coś lepszego - technika podmiany nitek. Robiąc tym sposobem możemy użyć dowolnej ilości kolorów.

Gdy układamy nitki dla bransoletki z napisem/rysunkiem mamy nitkę główną
(ta, którą robimy supełki tła w pierwszym sposobie) oraz nitki bazowe (w pierwszym sposobie nimi robimy literki). Technika podmiany nitek polega na tym, że robimy supełki tylko nitką główną, a nitki bazowe nie biorą udziału w pleceniu. Jak wtedy zrobić wiele kolorów? To proste - będziemy podmieniać nitkę główną na inne, potrzebne nam kolory.Weźmy taki schemat:



Szerokość tego schematu to 30, tyle ile mamy wziąć tyle nitek podstawy, ja jeszcze dodaje po jednej nitce z każdej strony. Te nitki mogą być jakiekolwiek, będzie je widać tylko na ewentualnych warkoczykach itp. Najpierw, aby rysunek był idealnie po środku musimy zrobić odpowiednią ilość pustych rzędów kolorem tła. Wylicza się ona wg wzoru: N = (X*Y-Z)/2. Gdzie
-N to ilość pustych rzędów
-X to obwód ręki w cm
-Y to ilość rzędów i 1 cm bransoletki (zazwyczaj 6, ale zmierzcie)
-Z to ilość rzędów schemacie.

Po przepleceniu tych rzędów trzeba podmienić nitkę główną. Ja pokażę jak to się robi już w środku bransoletki, abyście wiedzieli na co uważać przy większej ilości kolorów.

Mam już trzy nitki główne i teraz na schemacie pojawia się biały supełek.


Dorabiam rząd do tego miejsca, kończę na dwóch czarnych supełkach.


Potem przyklejam nową główną nitkę z tej strony bransoletki, z której zaczynałam rząd.


Następnie przeciągam 'byłą' główną nitkę pod pozostałymi bazowymi nitkami, które jeszcze nie zostały oplecione w tym rzędzie.


Potem na jej miejsce przeciągam nową nitkę


I robię nią supełek


Czarna nitka wplotła się w supełek, więc nie będzie żadnych dziur itp. Następnie muszę znowu zrobić czarny supełek. Jak wcześniej - przeciągam białą nitkę w prawo


I czarną robię supełek.


Jeżeli poprzedni supełek zaczyna wystawać wystarczy tylko pociągnąć lekko za nitkę z prawa.
Potem dochodzę do zrobienia supełka pomarańczowego



Następnie przeciągam pomarańczową nitkę uważając aby się nie przecięła z innymi (za wyjątkiem tej którą przed chwilą robiłam supełek), jak tu by się mogła przeciąć z białą.


I robię tak do końca rzędu.


Aby bransoletka była równiejsza, ja wyrównuje rząd linijką. Postawiam ją w ten sposób:


I ciągnę za bazowe nitki, aż rząd się nie wyrówna.

Niestety prawa i lewa strona takich bransoletek to dwie zupełnie inne bajki.


Więc czasami naklejam tam filc.


Mój lisek został zakładką do książek i wygląda tak:


 Coś nie jasne? Napisz, wytłumaczę dokładniej. Dzielcie się swoimi zdjęciami ;)

17 komentarzy:

  1. Hej :)
    Mam problem... Jak "przykleić", w tym przypadku białą, nitkę? Czy może chodzi o podstawienie innej używanej?
    I też ten moment przeciągania "byłej" głownej nitki nad pozostałymi też jest dla mnie niejasny.. On idzie za całą bransoletką?
    Sorki, że tyle pytań :p
    Z góry dziękuję :3
    Pozdrawiam serdecznie!
    Miśka ;D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli biała nitka ma być nową nitką główną, to wystarczy przykleić ją taśmą klejącą z boku i zwyczajnie zacząć robić nią supełki. Była główna nitka powinna pójść pod bransoletką.

      Usuń
  2. Cześć:)
    Czy supełki można robić nitką podstawy, tzn. czy trzeba wplatać białą nitkę, czy można użyć tej z podstawy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Oczywiście można, ja tego nie robię dlatego że wtedy moje bransoletki wychodzą krzywe.

      Usuń
    2. Dziękuję za odpowiedź.

      Usuń
  3. Wow ale super, a ja zrobię sobie takie coś jako breloczek do kluczy :)

    OdpowiedzUsuń
  4. hej możesz napisac jak układasz nitki żeby się nie plątały bo ja mam z tym problem

    OdpowiedzUsuń
  5. Nie robię nic specjalnego, po prostu za każdym razem jak robię supełek to sprawdzam czy nitki się nie poplątały i je układam. Im krótsze nitki tym łatwiej

    OdpowiedzUsuń
  6. https://www.braceletbook.com/patterns/alpha/28775/ nie rozumiem co oznaczają poziome strzałki. Mogłabyś wyjaśnić?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Strzałki tam oznaczają, w którą strone ma być robiony supełek. Przy tej metodzie nie ma to dużego znaczenia, wiec można zignorować strzałki

      Usuń
    2. Dziękuję za pomoc :)

      Usuń
  7. Ej bardzo proszę pomogła byś mi zrozumieć ten wzór https://www.braceletbook.com/patterns/alpha/46052/
    Ponieważ niestety ale go nie rozumiem i jak byś mogła to możesz mi napisać dokładną instrukcję na insta oliwia._uwu

    OdpowiedzUsuń
  8. Ej bardzo proszę pomogła byś mi zrozumieć ten wzór https://www.braceletbook.com/patterns/alpha/46052/
    Ponieważ niestety ale go nie rozumiem i jak byś mogła to możesz mi napisać dokładną instrukcję na insta oliwia._uwu

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ten wzór dziala dokladnie tak samo jak ten opisany w poscie, tylko dodatkowo jest w nim pokazane jak nitki sie ukladaja z tylu bransoletki, na to mozesz nie zwracac uwagi w ogole. Mozesz sobie przerysowac tylko jakie kolory supelkow gdzie maja byc i postepowac zgodnie z instrukcjami z posta

      Usuń
  9. Hej. Jakiej strony/programu/aplikacji używasz do zrobienia tych wzorów rysunków/napisów?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wszystkie wzory biore z internetu :)

      Usuń