18 lip 2015

Jak rozumieć wzory?

Jakieś kółeczka różnych kolorów ze strzałkami?
Tak by każdy pomyślał. Ale nie ma nic prostszego. Każdego kółeczko oznacza supełek, jego kolor - kolor nitki, którą robimy supełek, a strzałka - rodzaj supełka. Wzory znajdziecie tutaj. Normal patterns to bransoletki robione tą metodą, którą opisuje w tym poście, alpha patterns to bransoletki z napisem/rysunkiem Oczywiście możecie możecie poprosić mnie, zawsze pomogę znaleźć konkretny wzór.

Najprościej jest robić bransoletkę rzędami po supełku z prawa na lewo lub z lewa na prawo.
Weźmy ten wzór:



Na górze widzimy jak będzie wyglądać nasza bransoletka. Niżej mamy kolejność nitek (z lewa na prawo): czarna, czerwona, biała, jasno czerwona, żółta, dwie pomarańczowe, żółta, jasno czerwona, biała, czerwona, czarna. Rozkładamy nitki, pamiętają o tym żeby zostawić trochę na warkoczyki.



Oczywiście można zmieniać kolory, ale początkującym bym nie radziła, łatwiej jest się pomylić. Zaczynamy robić pierwszy rząd:

Pierwszym będzie czarny supełek w prawo:


Robimy czarną nitką na czerwonej supełek w prawo:



Potem drugi supełek w prawo białą nitką na jasno czerwonej:




I tak do końca rzędu wg wzoru: żółtą na pomarańczowej w prawo, żółtą na pomarańczowej w lewo, białą na jasno czerwonej w lewo (tu na zdjęciu jest czerwony supełek, nie zwracajcie uwagi, zostało to potem poprawione) i czarną na czerwonej w lewo. Trzeba zauważyć, że każdy supełek tworzą dwie nitki, następny supełek kolejne dwie i tak dalej. Mamy gotowy pierwszy rząd:



W drugim rzędzie widzimy, że z boku jest nitka bez supełka.

Tak jest w każdym parzystym rzędzie. Dwie nitki z boku nie ruszamy, wrócą do bransoletki w 3. rzędzie. Czyli biorąc drugą i trzecią nitkę robimy czarny supełek zwrotny w lewo:




I znów do końca rzędu: biały zwrotny w lewo, supełek żółtymi nitkami (jeśli nitki są takiego samego koloru można zrobić dowolny supełek), biały zwrotny w prawo, czarny zwrotny w prawo i wolna czerwona nitka:



Myślę, że zasada jest jasna. Dorabiamy do końca wzoru:



Już się pojawia wzór. Teraz pytanie: co dalej? Otóż, powtarzamy wzór tyle ile razy ile potrzeba, zwracając uwagę tylko na rodzaj supełków, a nie na ich kolor.

Tak wygląda moja gotowa bransoletka wg tego wzoru:



Jeśli będą jakiś pytania - piszcie. Macie swoje ulubione schematy? Ja robię wszystko po kolei, nie mogę zrobić więcej niż dwie bransoletki wg jednego wzoru.


18 komentarzy:

  1. Hej, mam nadzieje, że odpiszesz. Znalazłam inny wzór i nie wiem jak go rozumieć. (Taka strzałka ⬇️) mam nadzieje, że widzisz emotkę.
    Pozdrawiam Iweta

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mogłabyś dać link do wzoru?
      Łatwiej mi będzie zorientować się o co chodzi. ;)

      Usuń
    2. http://friendship-bracelets.net/namepattern.php

      Pozostałe wzory jak byś mogła wytłumaczyć, to bardzo bym się cieszyła

      Usuń
    3. To jest iiny rodzaj robienia bransoletek. Można je robić wg sposobu opisanego tu http://dasia.pl/napisy.html
      Lub moim sposobem http://bransoletki-od-s.blogspot.com/2015/07/bransoletka-z-napisemrysunkiem.html
      Wybierz jak będzię Ci wygodniej :)
      Życzę powodzenia! JAk coś jeszcz będzie nie jasne - pisz, postaram się pomóc.

      Usuń
    4. Dziękuje ci bardzo za pomoc :D

      Usuń
    5. Hej mam pytanie. Czy supełki powinny być podwójne czy pojedyncze ?

      Usuń
  2. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakiej długości powinna być mulina?

    OdpowiedzUsuń
  4. Cześć , nogal być mi wytłumaczyć jak mam rozumieć ten wzór , próbuje już 3 raz i mi nic nie wychodzi . Z Góry dziękuje :)
    braceletbook.com

    OdpowiedzUsuń
  5. Pewnie będą to najgłupsze pytania jakie możesz sobie wyobrazić �� ale... Przez supełek mam rozumieć takie zwykłe wiązanie dwóch nutek, jak bym wiązała but tylko bez kokardki? Nie wiem jak rozumieć wskazówkę z ostatniego akapitu:...zwracając uwagę tylko na rodzaj supełków, a nie na ich kolor.? Pozdrawiam. ��

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest osobny post o supełkach - tam jest wyjaśnione, z grubsza tak, mniej wiecej tak samo jak sie wiaze buty.
      Jeśli chodzi o wskazówke: po zrobieniu tych kilku rzędów, ktore sa opisane, schemat robienia jest identyczny, z jedna roznica, ustawienie kolorow sie zmienia, dlatego trzeba patrzeć na to jakie supełki sie robi, a nie jaki kolor jest na wzorze

      Usuń
  6. Od 2 dni nie mogłam rozkminić jak to robić, teraz cos tam umiem. Dziękuje!!

    OdpowiedzUsuń
  7. Super wzory bransoletek czytelnie pokazane mam nadzieję że uda mi się jakąś zrobić idzie jesień coś trzeba robić wieczorem . pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  8. Cześć. Tak się zastanawiam w jaki sposób te wzory się projektuje? Jest jakiś program do tego?

    OdpowiedzUsuń
  9. No w końcu jakiś łopatologiczny poradnik :) Dzięki wielkie, do tej pory ślipiłam na te wzory i nie szło wcale!

    OdpowiedzUsuń
  10. Ciekawy wpis. Pomocne informacje

    OdpowiedzUsuń